6. února 2011

The King's Speech

Režie: Tom Hooper
Odkaz: http://www.csfd.cz/film/269587-kralova-rec/

Oh, bože, jak já zbožňuju anglické filmy... A tenhle mě doslova převálcoval. Bylo to tak nádherný vyprávění, až jsem si přála, aby to nikdy neskončilo. Čekala jsem, že to bude dobré, ale že až takhle? Silné od prvního okamžiku.
Helena Bonham Carter, ta byla prostě nádherná a úžasná. Když si uvědomím, v jakých kreacích a účesech se občas objevuje na veřejnosti sama za sebe, přišlo mi chvílemi až s podivem, jak skvěle dokáže zahrát uhlazenou manželku anglického krále. Ale zase tak s podivem to není, je prostě dobrá a já si k její postavě vytvořila opravdu nezměrnou úctu. Dokonalá noblesní "královna", která přesně ví, co je kdy zapotřebí udělat a vždycky je přesně tam, kde má, aby zachránila situaci, která se zdá neřešitelná.
Geoffrey Rush neméně báječný. Z tohohle je přesně vidět, že člověk nepotřebuje jen vzdělání k tomu, aby mohl dobře dělat svoji práci. Zapotřebí je hlavně umět to dělat a k tomu mnohdy někteří žádný diplom nepotřebují. Není lepší si pořádně zanadávat než si cpát do pusy skleněné kuličky? A co teprve Lionelův přístup a jednání, ať už s vévodou z Yorku nebo samotným králem. Okouzlující... Jeho poslední slova po králově řeči v rozshlase, mě málem dojala k slzám.
A co říct ke Colinu Firthovi? Od prvního vystoupení jsem mu držela pěsti a na Colina vlastně úplně zapomněla. Byl to Bertie, král George VI., který si přál být kdekoliv jinde, jen ne na trůně. Ale pro všechny kolem kromě něj bylo zjevné, že právě on na trůn patří. Nemůžete mu neuvěřit to zoufalství v očích, zatímco hledí na několik stránek projevu určeného milionům lidí. A v duchu si také určitě přál králem být, být tím nejlepším, kterého mohl svému lidu dát, jen si jako spousta z nás nevěřil. Naštěstí měl po boku úžasnou rodinu a toho nejlepšího učitele. Žádný z nich to nemohl vzít za něj, ale tvořili silnou podporu silné osobnosti, která se v něm skrývala.
A teď jsem totálně v úzkých, komu držet palce na Oscarech. Jamesi Francovi nebo Colinu Firthovi? Oběma bych to tak hrozně přála, ale vyhrát může jen jeden. U mě to momentálně asi vyhrává Colin, ale skoro to nemůžu vypustit z úst, jak moc bych to chtěla i pro Jamese. No, nejspíš nevyhraje ani jeden, protože známe svý lidi, že... :D Ale tak jako tak, abych se vrátila k filmu, The King's Speech je pro mě nezapomenutlný a asi mám předem obsazené další dývko.



1 komentář: