6. února 2011

Topka hereček

Dlouho jsem váhala, jestli se do tohohle žebříčku pustit, protože co se týče "něžného pohlaví", mám to ve všech směrech nějaké složitější než u chlapů. Ať už jde o herce/herečky nebo zpěváky/zpěvačky, mužských představitelů mám ráda spousty, ale na ženské se nějak málo soustředím... Ale nakonec jsem po delším přemýšlení přišla na to, že to není zase tak tragický a nějakou topku bych splácat mohla. U všech jsem ovšem viděla jen to, co mi právě přišlo pod ruku, takže nej výkony a postavy je potřeba brát s velkou rezervou, obzvlášť u některých.

---

1. Meryl Streep

Kdy, kde, proč a jak: Nejsem si úplně jistá, jestli právě Meryl je ta úplně nej, ale zato s jistotou vím, že ji zbožňuju. Byla to asi vůbec první herečka, na kterou jsem se opravdu "upnula". Taky vím, že natočila hromadu úžasných filmů, ve kterých předvedla nezapomenutelné výkony, ale já viděla minimum. I to mi ale stačilo k tomu, abych ji obdivovala, ve všech směrech.

Nejlepší výkon: Sophie (Sophie's Choice)
Nejoblíbenější postavy: Donna (Mamma Mia!)

2. Kate Winslet

Kdy, kde, proč a jak: Samozřejmě jsem ji úplně poprvé zaregistrovala v Titanicu, ale to mi bylo snad deset let. A vlastně jsem si jí asi ani moc nevšímala, protože jsem ujížděla na Di Capriovi. :D Pak se začalo projevovat něco jako "to je ta z Titanicu" a teď už mám Kate spojenou taky s jinými rolemi. Je krásná a neobyčejná a dokáže mě svým uměním přesvědčit o čemkoliv.

Nejlepší výkon: Hanna (The Reader)
Nejoblíbenější postavy: April (Revolutionary Road), Rose (Titanic)

3. Natalie Portman

Kdy, kde, proč a jak: Asi jsem ji začala mít ráda jako Padmé ve Star Wars a vlastně pořád mám. Je to nejoblíbenější postava spolu s Obi-Wanem (alias moje srdcovka Ewan) a Qui-Gon Jinnem (alias Liam Neeson). I kvůli ní jsem se nedávno pustila do Black Swan a ani trochu nezklamala. Působí na mě dojmem obyčejné skromné ženy, jakoby si na natáčení vždycky jen "odskočila od plotny" a vlastně vůbec nebyla součástí celého toho hollywoodského kolotoče. Nebo ji to prostě jen nepoznamenalo.

Nejlepší výkon: viděla jsem málo, takže Nina (Black Swan)
Nejoblíbenější postavy: Padmé (Star Wars I, II, III)

4. Naomi Watts

Kdy, kde, proč a jak: Aneb blondýnek není nikdy dost. :D Moje první zkušenost s Naomi bude asi The Ring. Už tam na sebe strhla moji pozornost. Pak přišel nový King Kong, na kterého, pokud se dívám, tak jen kvůli ní a Adrienovi. Další bylo Stay s Ewanem, opět krásný pohled na umění obou (a taky Ryana Goslinga, když už jsem teda u toho) a The Painted Veil s Edwardem, který začínám zbožňovat čím dál víc. Naomi je prostě krásná a talentovaná herečka, která mě ještě nikdy nezklamala.

Nejlepší výkon: nedokážu vybrat
Nejoblíbenější postavy: Kitty (The Painted Veil)

5. Keira Knightley


Kdy, kde, proč a jak: Když se Keira usměje, rozzáří se celý svět, a to doslova. Kdyby se volil nejkrásnější úsměv Hollywoodu, musela by bezesporu obsadit první příčku. A na tenhle úsměv mě dostane kdykoliv. Navíc je to Angličanka a na romantické role jako stvořená.

Nejlepší výkon: nevím (nečekaně :D)
Nejoblíbenější postavy: Lizzie (Pride & Prejudice), Juliet (Love Actually)

6. Helena Bonham Carter

Kdy, kde, proč a jak: Další z rodu anglických žen. Helenu nemůžu nemít ráda, protože miluju filmy jejího manžela Tima Burtona a ona se objeví v každém druhém (vlastně co se seznámili tak asi v úplně každém) a musela se mi tudíž dostat pod kůži tak jako tak. Myslím, že jsou naprosto nezaměnitelný pár a hledali se, až se našli. :) V každém z jeho filmů je jiná, originální a dozajista přesně taková, jakou ji Tim chtěl mít. A já jim to žeru i s navijákem. Kromě toho je ale taky třeba nezapomenutelnou Bellatrix Lestrangeovou z Harryho Pottera, Marlou z Fight Club a teď i Queen Elizabeth z The King's Speech.

Nejlepší výkon: Queen Elizabeth (The King's Speech)
Nejoblíbenější postavy: Queen Elizabeth, Jenny (Big Fish), Bellatrix (Harry Potter), Red Queen (Alice in Wonderland)

7. Julia Roberts

Kdy, kde, proč a jak: Tak ta by v té soutěži o nejkrásnější úsměv byla na druhém místě. Její světoznámá Vivian mě chytila za srdce a Julia v něm zůstala dodnes. Mám ji zatím spojenou hlavně se spoustou romantik, ve kterých mě nepřestane okouzlovat, ale mám v plánu pustit se i do nějakých vážnějších filmů, jichž se účastnila. Vím, že u ní zklamaná nebudu.

Nejlepší výkon: nevím
Nejoblíbenější postavy: Vivian (Pretty Woman), Anna (Notting Hill), Katherine (Mona Lisa Smile)

8. Sandra Bullock

Kdy, kde, proč a jak: Sandra pro mě má neuvěřitelné charisma a když nad tím teď přemýšlím, ani netuším, proč ji mám tak ráda. Něco v ní zkrátka je. Vryla se mi do paměti hlavně rolí v Demolition Man (kde jí to mimochodem neuvěřitelně sluší), pak taky po boku Keanu Reevese (Speed jednička + The Lake House) a samozřejmě Miss Congeniality. Momentálně mám v plánu jít do jejího oscarového The Blind Side.

Nejlepší výkon: Nevím
Nejoblíbenější postavy: Kate (The Lake House), Lenina (Demoliton Man)

---

Páni, já jich dala dohromady stejně jako chlapů, no to na sebe musím být pyšná. :)

1 komentář:

  1. Keira je vážně k sežrání, když se usměje!!! :)

    OdpovědětVymazat