2. ledna 2011

Down in The Valley

Režie: David Jacobson
Odkaz: http://www.csfd.cz/film/197507-cizinec/

Měla jsem tenhle film od začátku za klasickou americkou romanťárnu. Jen s tím bonusem, že se zde objeví jako vždy dokonalý Edward Norton coby sexy cowboy. První půlka filmu moji hypotézu jen potvrzovala a byla vážně milá. Prostě příjemný odpočinkový film na večer, když nechcete nad ničím moc přemýšlet. Při prvním setkání Harlana s Tobe se ve mně dokonce i něco hnulo, tuhle scénu mám pořád v hlavě.
První překvápko ale přišlo s prvním skutečným výbuchem vzteku Tobeina otce a do konce jsem pak už nevyšla z údivu, jak moc jsem se s prvním odhadem sekla (pokud hodně lidí kritizuje tvůrce za předvídatelný konec, já ho teda rozhodně nepředvídala ani trochu). Asi jsem v tu chvíli byla zaskočená stejně jako ona. Davida Morse znám jen z Dr. House a Disturbie a nutno říct, že ani jedna jeho role mi nebyla sympatická, jeho herecký um jsem tudíž moc nehodnotila. Tady mě ale (zřejmě konečně) praštil do očí. Vlastně všechny čtyři hlavní postavy byly skvěle zahrané. Např. takový Rory Culkin ukázal (pro mě především v druhé části filmu) více hereckého talentu než jeho bratr ve všech Sám doma dohromady. :)
Ani jedna z postav se nedá přehlédnout a v průběhu filmu ji nepustíte z hlavy jen proto, že se právě pozornost věnuje někomu jinému. Nebo aspoň u mě to tak fungovalo. Přemýšlíte nad tím, jaký je vlastně opravdu vztah Tobe k Harlanovi, proč je Lonnie pořád tak zakřiknutý a tichý, kdo je vlastně Wade a jestli souhlasit s jeho chováním k dceři nebo ho odsuzovat a hlavně nad tím, co je zač Harlan, kde se tu vzal a o co mu jde. Tohle byly moje otázky, na které jsem hledala odpověď. Nedá se tu jednomu fandit a druhého zatracovat. A pokud jednoho z počátku zatratíte, postupem času možná svůj názor přehodnotíte.
Down in The Valley asi není film pro každého, ale pro mě to určitě nebyl film, který bych zkoukla a hodila do koše (jak jsem si zprvu myslela). A rozhodně to nezpůsobila pouze účast Eda Nortona. Žádná z hlavních postav si svým výkonem ostudu netrhla. (A nesmím pominout ani krásnou přírodu a hudbu)
Co mě teď napadá jako závěrečná myšlenka je to, že pokud jde člověk sám proti všem, nikdy nemůže vyhrát. I pokud se tentokrát opravdu snaží...


Žádné komentáře:

Okomentovat