5. ledna 2011

Primal Fear

Režie: Gregory Hoblit
Odkaz: http://www.csfd.cz/film/15095-prvotni-strach/

Proč? Proč Edward Norton nedostal za tenhle film Oscara? Pusťte si ho a budete se ptát stejně. Ale teď to chvíli nechám být... Film jako takový je vlastně docela průměrný a jak jsem zjistila, kvůli účasti Richarda Gera pro hodně lidí nekoukatelný nebo jen s aspoň malým sebezapřením. Já mám filmy z takového prostředí ráda a Richard mi nijak nevadí. Navíc, ač měl být pravděpodobně hlavní hvězdou tohoto filmu, mám pocit, že to se úplně nevyvedlo. Dokonce musím s lítostí říct, že byl naopak z hlavních postav nejméně výrazný. Asi to bude jeho standard, protože nepamatuji jediný film, ve kterém by skutečně vynikal. Přiznávám, že jsem zdaleka neviděla všechny, takže mě prosím nebijte a klidně doporučte. :) Přese všechno, Marty se mu povedl, zahrál ho dobře a důvěryhodně.
A teď k těm "úspěšnějším". Takže, Laura Linney... Byla jednoduše skvělá a co mě nejvíc dostalo, že jsem pak čirou náhodou zjistila, že je to Sarah z Love Actually. Moje překvapení jí lze asi přičíst k dobru. Teď jsem si hezky naběhla a budu muset trochu projít její filmografii, protože ji chci vidět zase v něčem dalším. Doslova jsem se těšila na každý její výstup a byla prostě mnohem lepší než RG, tečka. Pokud se ještě pozastavím u dalších ženských rolí, tak Frances McDormand se mi taky moc líbila.
Ale ten Edward, ten Edward... Ten tam zkrátka coby nezkušený mladíček všem totálně vypálil rybník. Richard může (vzhledem k tomu, co měl tehdy už za sebou) pokorně strčit hlavu do písku (na hodně dlouho), na jeho místě bych se fakt hodně zlobila, a ostatní prostě jen ustoupit tiše do pozadí. Z filmového debutu si udělal výlučně svůj vlastní film, který by bez jeho účasti sklouzl o několik příček dolů.
A teď bych se ráda vrátila ke své první otázce. Proč neproměnil zaslouženou nominaci na zaslouženého Oscara. Toho si místo něj odnesl Cuba Gooding Jr. za film Jerry Maguire. Po pravdě, ani jedno jméno mi nic neříká, což je samozřejmě jen moje chyba (a asi se na to budu muset podívat). Takže proč... Protože je to sice výjimečný výkon, ale v průměrném filmu? To bych mu spíš dala jako bod k dobru. Nebo protože se nehodí dávat Oscara za filmový debut? Pokud ano, pak tu nemusela být ani ta nominace a úpřímně... je to docela hloupý... Nenapadá mě žádný další důvod a v duchu mě těší, že nejsem jediná, kdo se takhle ptá, takže to není mojí zaujatostí. Ať tak nebo tak, za tuhle roli už Edward Oscara nikdy nedostane, bohužel, ale pro mě je to odteď Pan herec. Takže mám jasno v další oblasti (a děkuji Brattu Ratnerovi, který ho obsadil do Červeného draka, čímž mě přiměl si ho všimnout, i když je to asi jeho nejhorší role, co jsem viděla :D). Jestliže mým jasně nejoblíbenějším filmem je Mouline Rouge! a režisérem Tim Burton, pak mezi herci to je a zůstane Edward Norton...


3 komentáře:

  1. Jo, já se můžu stokrát ptát, proč Joaquin Phoenix, nebo Raplh Fiennes neproměnili ten milion nominací, a odpověď je, že v těch porotách sedí troubové, kteří hledí nevím na co.
    Nicméně já ač Nortona nemusím, tak v The Red Dragon mu docela dost uškodilo, že ta role byla narozdíl od knížky upozaděná, i v té knížce mi byla protivná, a Ralph měl naopak natolik výživnou roli, která se dala uchopit tolika způsoby, že v tom filmu prostě totálně upozadil jak Nortona, tak i samotného sira Antonyho.

    OdpovědětVymazat
  2. No u Ralpha mě to taky dost překvapuje a máš pravdu, je takových víc. Ale občas to člověka fakt bije do očí a nezbývá, než si přiznat, že jsou to asi vážně troubové. :)
    Já knížku nečetla, teprve se chystám, ale ohledně filmu s tebou souhlasím. Je to asi opravdu jedinej s Edem Nortonem, z těch, co jsem viděla, ve kterým se dá snadno přehlídnout. A u sira mám občas pocit, jakoby ho tam šoupli jen z povinnosti. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jop, u sira mi to přijde, že kdyby nedostal Oscara za Jehňátka, tak doktora Lectera z toho příběhu snad vynechají úplně.

    OdpovědětVymazat