2. dubna 2009

Top 10 - songy mého srdce

Nedávno jsem dostala zase jeden bláznivý nápad a pokusila jsem se vytvořit takový Top 10 mých nejoblíbenějších songů. Byla to tedy fuška, protože vybrat z toho obrovskýho množství těch deset opravdu nej se nedá jen tak snadno. Snaha byla a nakonec z toho vylezlo to, co vidíte níže. Jen podotýkám, že nejsou uspořádány podle pořadí, tzn. ta první není úplně nejoblíbenější, za ní druhá nejoblíbenější, atd... Jsou seřazené čistě náhodně. I když, ano...můžu přiznat, že ty na předních místech pro mě znamenají nejvíc a byly to ty první, které mě napadly.


1) Gigi D'Agostino - L'Amour Toujours

Gigi nesmí chybět, možná by bylo lepší udělat mu samostatný Top 10, třeba někdy příště... Tohle je opravdu moje srdcovka... Nádherná hudba, nádherný text, nádherný klip. Miluju všechna podání tohohle, asi nejslavnějšího, Gigiho hitu (nejsem si jistá, jaký má tahle verze přívlastek, jestli vůbec nějaký, za další zmíním např. 'Lenta' nebo 'Forte Forte', druhá jmenovaná z alba Suono Libero). Jinak k tomuhle už radši nic, asi byste pak mysleli, že jsem totální blázen. U tohohle chlapíka se totiž vážně neovládám. :D




2) Amy Mcdonald - This Is The Life

Nejspíš všichni znáte... Tahle mě chytla na první poslech, líbí se mi, jaký má spád. Naštěstí jsem na ni několikrát narazila v Camminu, jinak bych ji asi vůbec neznala, jelikož rádio skoro vůbec neposlouchám. Takže, grazie Gi...



3) Pavel Dobeš - Papíroví draci

Krásná písnička, která mi zvedne náladu i v těch nejhorších chvílích. Stačí se zaposlouchat do textu, je opravdu pravdivý a mně osobně častokrát pomohl od splínů.



4) R. E. M. - Loosing My Religion

Dlouholeté stálice na mém hudebním nebi. Hodně písniček "přišlo a zase odešlo", ale tahle hitovka od R. E. M. zůstává, nejspíš na věky. Ani nevím, čím mě tak dostává, ale když ji slyším, zkrátka taju a sním...



5) ??? - Robba de Tango

Tak tahle mi právě hraje do uší. Slyšet ji "live" z Cammina je zážitek. Ta harmonika mě vážně dostává. Je to zkrátka kluk šikovnej a talentovanej. OK, už zase plácám... Původně jsem sem chtěla zařadit ještě Comportamento del Movimento, ale nechtěla jsem, aby bylo "přegigiováno", takže jsem z těch dvou nakonec vybrala tuhle. (Pro zájemce přikládám odkaz na Comportamento s úžasným Gigiho hlasem: klik). Pozn. Kompletní název tohohle songu není zcela jasný, protože zatím nevyšel na žádném albu.



6) Kryštof - Zrcadlení

Už jsem tu jednou vyzvedávala Richarda Krajča jako "pana zpěváka". Vždycky jsem ho tak viděla a živým vystoupením minulý týden mi to jen dokázal. Navíc jsem zjistila, že je i, stejně jako ostatní kluci ve skupině, opravdu vtipný, takže Zrcadlení zkrátka nemůže chybět.



7) Mika - Love Today

Další láska na první pohled, která mě asi nikdy nepustí. Mika...velký talent, od kterého vlastním hned několik kousků. Bohužel už jsem od něj dlouho neslyšela nic nového, budu muset nejspíš zapátrat.



8) Nightwish - Amaranth

Tady ani nevím, co napsat... Když se někdo narodí s takovým hlasem, jako má zpěvačka téhle skupiny...prostě i přes ten nářez, kterým tenhle song bezesporu je, nádhera to poslouchat.



9) Rednex - Old Pop In An Oak

Původně to měl být Cotton Eyed Joe, ale nepodařilo se mi najít tu správno verzi, kterou mám ráda, takže nakonec tahle. Je úplně stejně hravá a chytlavá. Člověk má chuť skotačit, když to slyší, tedy alespoň já určitě :D



10) Sister Act - I Will Follow Him

A nakonec něco speciálního. :) Docela určitě známá písnička i film. Možná ne úplně ta nej z toho snímku, ale já ji mám prostě ráda. Navíc zbožňuju, jak to ta babča rozbalí na klavír.



Toť vše, příště možná zase něco z jiného soudku ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat