9. ledna 2011

Predators

Režie: Nimród Antal
Odkaz: http://www.csfd.cz/film/258007-predatori/

Mám z toho trochu rozporuplné pocity. Původního Predátora s Arnoldem mám hrozně ráda a naopak hrozně ráda nemám, když mi moje oblíbence někdo przní stupidním pokráčováním nebo nedejbože remakem (viz např. nový Souboj titánů). Ale z tohohle filmu je cítit úcta k originálu a musím pochválit úžasnou hudbu z jedničky, která je nenásilně zasazená i sem. Samotný nápad taky není špatný a líbí se mi i některé inovace, jako třeba nově dva druhy predátorů, přičemž ti "noví" loví nejen hlavní hrdiny filmu, ale i ty "staré". Naopak zachovány zůstaly základní myšlenky originálu, což jsem taky ráda a podporuji i nápad zasazení děje na cizí planetu.
Ale... Nevím, jestli právě Adrien Brody (i když pro něj mám neskutečnou slabost; PS: ten chlap má úžasný hlas! :-O) je právě důstojným nástupcem Arnolda Schwarzeneggera. Dalo se možná volit i lépe, ale jinak nemám připomínky, Adrien byl skvělý. Pak nemám zrovna v lásce takové ty neohrožené ženské postavy navlečené do maskáčů, s tvrdým výrazem a zbraní v ruce, které mají jen zvýšit atraktivnost filmu pro mužskou část diváků. Jsem opravdu vděčná, že do téhle role aspoň nebyla obsazená Michelle Rodriguez, když už tam teda ta postava musela být. Skoro jsem se taky bála, že na závěr přijde jako sladká tečka polibek mezi Alicí a Adrienem, díkybohu! k tomuhle nedošlo. Trochu zbytečná mi přišla postava Laurence Fishburnea, myslela jsem, že dostane mnohem víc prostoru, škoda... právě na něj jsem se těšila. A poslední připomínku mám taky k těm příšerám, představujícím něco mezi vlkodlakem a dinosaurem, které hlavní hrdinové označily za "psy". Je to podobné jako rvát dinosaury do King Konga a přijde mi to (v obou případech) jako pitomost, nemůžu si pomoct. Nevidím důvod, proč by se film neobešel i bez toho. Jo, a ještě ta závěřečná rozprava mezi Adrienem a "starým" predátorem... no nic no, dle mě by se ten predátor zachoval docela jinak, ale dopřejme Adrienovi život namísto smrti, proč ne.
Takže celkově tak 60 %. Vzhledem k současným "přeamerizovaným akčňákům" (kde jde o předvádění úchvatných speciálních efektů víc než o cokoliv jiného) se dá ještě považovat za štěstí, že to dopadlo tak, jak to dopadlo. A snad ani toho kina bych nelitovala, kdybych se tam v létě bývala dostala.


Žádné komentáře:

Okomentovat