5. prosince 2010

Young Adam

Režie: David Mackenzie
Odkaz: http://www.csfd.cz/film/45159-adamovo-tajemstvi/

Když jsem tenhle film viděla poprvé, myslela jsem, že už se na něj nikdy víc nepodívám. Ale nevydržela jsem to a když jsem si dělala pořádek ve filmech a vypalovala ty, které chci mít po ruce, musela jsem mezi ně zařadit i Young Adama. Prostě jsem si na něj vzpomněla a dostala neuvěřitelnou chuť si ho znovu pustit. Není to totiž špatný film, to právě naopak, ale není to prostě film, který by vyloženě lákal ke shlédnutí. Má ponurou atmosféru, leckomu nemusí být sympatický hlavní hrdina (stačí si přečíst komentáře) a snad ani příběh samotný. Mě si ale nakonec i přes počáteční nedůvěru, obmotal kolem prstu. Proto jsem se rozhodla sem o něm po druhém shlédnutí napsat. Myslím si, že velmi nezaslouženě sklouznul do kategorie filmů nižší kvality...
Je to totiž skvělý film, ať si říká kdo chce co chce. Má hloubku a podle mě i silný příběh, který v něm bohužel ne každý musí najít... Nedokážu Joeovi vyčítat jeho "přelétavost", ani mu klást za vinu konec vztahu, který pro něj zjevně hodně znamenal a také ho poznamenal. Je to prostě mladý kluk hledající své místo pod sluncem a nakonec je zřejmé, že ani on není tak špatný, jak se zdá. O hereckých výkonech netřeba mluvit a i když je tu Ewan absolutně hot!, hot!!, HOT!!!, není jediným, kdo ten film dělá nezapomenutelným a hodnotným. Jednu věc si ale stejně nemůžu odpustit: je to zatím beze sporu nejlepší herecký výkon, jaký jsem od něj viděla.
Kdosi napsal, že vzhledem k hodnocením se do tohohle filmu pustí nejspíš jen fanynky Ewana McGregora (a já přiznávám, že nebýt jeho fanynka, taky se k němu asi nedostanu) a že pro ty to bude spíš léčba šokem. Pro mě nebyla a myslím, že pokud je někdo skutečně jeho fanynkou, zná i jeho nekomerční filmy a pak nemůže být zaskočen. Hrozně bych si chtěla přečíst knížku, která byla předlohou filmu, ale pochybuju, že se mi ji podaří sehnat... :( Každopádně Young Adam není filmem, který se dá jednoduše vymazat z mysli, bude mi tam "strašit" pořád a určitě zase jednou dostanu nepřekonatelnou chuť si jej pustit.

Žádné komentáře:

Okomentovat