20. srpna 2011

The Others

Režie: Alejandro Amenábar
Odkaz: http://www.csfd.cz/film/17445-ti-druzi/

Dokonalé... Ještě mnohem lepší, než jsem čekala. Hrozně dlouho jsem si na ten film brousila zuby, ale protože nebyl čas ho nasosat a vypálit, nějak k tomu furt nedocházelo. Pak jsem ho zahlédla na stánku a tak samozřejmě okamžitě brala, abysme si ho my, rodina milující horory a thrillery, konečně pustili. A byli jsme nadšení.
Vlastně to ani tak moc horor ani thriller nebyl, jenže na to člověk přijde až u závěrečných titulků. Během filmu jsem se bála slušně a zakrývala si oči v očekávání, kde se co objeví. Zvlášť po tom, co Anne ukázala své matce obrázek lidí, které vídá v jejich domě. Přesně to vyjádřil můj bratr slovy: "Tu starou ženskou vidět nechci!" A od té chvíle si oči zakrýval taky. :D Jednou jsem se i docela slušně lekla tak, že jsem zařvala... Když už jsem u té Anne, tak Alakina Mann byla skvělá. Její bratr James Bentley o něco míň, ale líbil se mi taky. A o výkonu Nicol Kidman asi netřeba mluvit. Nejspíš ji nakonec ještě budu muset začít mít ráda, je totiž jako herečka úžasná.
Film byl sice napínavý a bez chyby, ale co teprve ten závěr... Je fakt, že podruhé už to hodně ztrácí na kráse, když člověk ví, jak to celé dopadne. Na poprvé je to ovšem skutečná bomba (řeknete si, že přeháním, ale já to tak fakt vidím, slovy mého bráchy: WTF?!). Trochu jsem něco tušila, ale byl to jen zlomek toho, jaká pak byla skutečná pravda. Bylo to fascinující a když se člověk podívá zpětně, nemůže jinak než zatleskat. Jediná věc, která mi přišla nedořešená, byl Gracin manžel. U něj pořád nevím, co byl vlastně zač a jaká byla jeho role v příběhu. Přes tuhle maličkost to byl jeden z nejlepších filmů, které jsem za poslední dobu viděla a teď mám nutkání podívat se na něco dalšího od Amenábara. Pochvala ovšem patří všem zúčastněným.


2 komentáře:

  1. Enny, jsem s tebou, moje nejoblíbenější duchařina, upřímně ji mám ještě radši, než The Sixth Sense. Já se vždycky absolutně vyděsím, když ta babizna otevře tu skříň, totálně jsem se málem podělala i poprvé. :D

    Jinak toho jejího manžela jsme hodně řešili a nás napadlo, že buďto odešel, protože umřel jinde, tudíž tam s nimi nemohl zůstat, nebo naopak přežil (třeba byl jen v kómatu, proto se objevil), tzn. taky odešel zpátky do světa živých.

    Ale jsou to jen domněnky a každý, kdo to neviděl a přečte tenhle koment mě asi zabije, takže bacha, SPOILER. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já čekala, kdy se ozveš. :D The Sixth Sense si musím pustit, nikdy jsem to pořádně neviděla. Jinak já se pěkně vyděsila ve chvíli, kdy tam Nicole odhrnula jakýsi obraz s takovým šedým ksichtem, to jsem ječela jak praštěná. :D U té scény, co píšeš ty, jsem měla zakrytý oči, takže v poho. :D
    To jsou dobrý domněnky, hlavně se mi líbí ta s tím kómatem, ale dořešit to tam mohli... Nebo jestli to byl úmysl nechat diváka přemýšlet? :) A ten spoiler jsi napsala krásně. :D Až na konec.

    OdpovědětVymazat