13. srpna 2011

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

Režie: David Yates
Odkaz: http://www.csfd.cz/film/239950-harry-potter-a-relikvie-smrti-cast-2/

Fajn, nechtěla jsem jít s davem a fakt jsem neměla v úmyslu sem o tomhle filmu psát, ale byla jsem tak mile překvapená, že zkrátka musím. Navštívit kino byla povinnost, protože už jsme si z Pottera doma udělali jakousi tradici, a tak jsme vyrazili i tentokrát. Trochu jsme váhali, zda volit 3D nebo klasiku, nakonec jsme se rozhodli pro 3D s tím, že na normální verzi se budeme moct kdykoliv kouknout doma, i když ohlasy na třidéčko byly spíš negativní. Po první části jsem šla do kina raději s tím, že jsem příliš neočekávala, přes celkem vysoká hodnocení. A udělala jsem dobře, mohla jsem být jen příjemně zaskočena, což jsem pak fakt byla.
Řekla bych, že ten film moc hezky plynul, ty dvě hodiny my vůbec nepřišly, a to kolikrát u některých filmů už ke konci nervózně poposedávám (jako třeba u Avataru). Tady se mi to nestalo, byl to doslova fofr. Pár slabších scén to mělo, ale opravdu jen pár. Nemůžu si pomoct, mně se to prostě hodně líbilo. Možná k tomu přispěla ta první část, která byla víceméně nic moc a taková hrozně roztahaná, tohle byl docela jiný odvar. Musím říct, že se filmaři s koncem celé série vypořádali zdárně.
Co se mi opravdu hrozně moc líbilo, byly vzpomínky Severuse Snapea, i slza mi u nich ukápla (njn, to jsme prostě celá já, navíc miluju Alana Rickmana, který opět zaválel, tak co se mnou...). Stejně jako víc lidí i mě mrzí "odbytá" smrt důležitých postav a stejně odbytý mi přišel i závěrečný souboj mezi Harrym a Voldemortem, dalo se z něj vytěžit mnohem víc. I Voldemortova smrt mě zasáhla, protože je to Raplh Fiennes a moje oblíbence prostě nikdo zabíjet nesmí (naproti tomu Radcliffa nemám ráda ani trochu). Jinak to bylo příjemně naplněno akcí, takže jsem se vůbec nenudila a určitě se u mě tenhle díl zařadí spolu s vězněm z azkabanu k těm nejlepším. Pravda je, že to 3D mi přišlo úplně zbytečný, skoro jsem ho ani nezpozorovala.
Že Harry Potter končí, to mě nijak nemrzí ani netěší, ono se stejně má v nejlepším přestat a když se něco až moc natahuje, akorát to ztrácí na kvalitě. Tohle podle mě navíc nebylo zase natolik kvalitní, aby si to něco podobného mohlo dovolit. Každopádně se "loučím" s Harrym s tím, že si moc ráda zase někdy přečtu kteroukoliv z knížek nebo zhlédnu kterýkoliv z filmů. Koneckonců je to Anglie a té já odjakživa fandím.


2 komentáře:

  1. Jee, ty taky, já to právě dopsala... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ale v názoru se koukám dost lišíme. :D Já musím přiznat, že knížku už si skoro nepamatuju, ale stejně beru filmy tak nějak zvlášť, protože ty se knížce nikdy nevyrovnají... U některých jsem skřípala zubama víc (nemyslím teď jen HP). :)

    OdpovědětVymazat