23. března 2011

The Social Network

Režie: David Fincher
Odkaz: http://www.csfd.cz/film/262711-the-social-network/
Ach jo, chci vidět zase něco, co mě převálcuje... Je asi dobře, že jsem nepsala recenzi hned předevčírem po dodívání (no jak to dopadlo minule se Stoneem...), ale nechala si to až na dnešek. S odstupem to člověk vidí trošku jinak. Od Finchera jsem viděla tři filmy a všechny se mi líbily (i když ten poslední už byl takový zvláštní a mělo to pár skvrnek). Tenhle film taky není vyloženě špatný nebo zlý. Možná, že za pár let se na něj vážně bude vzpomínat, až se Facebook rozmůže tak, jak to nikdo z nás dneska nečeká. Byl dobrý, ale mě prostě tak nějak nesebral...
Jesse Eisenberg se hned na začátku tak neuvěřitelně rozjel, že jsem si musela poprvé v životě film stopovat, abych stihla přečíst titulky. Proč, to jsem se dozvěděla později na ČSFD v zajímavostech. Už jsem se skoro bála, že snad budu muset jít do české verze, ale díky bohu tak nemlel celý film (btw. já bych do té české verze ani nešla, to bych to raději navždy zazdila). Pravdou je, že se mi ten kluk fakt moc líbil, jeho postava už o něco míň. U Andrewa Garfielda jsem nějakou dobu dumala, kde jsem ho to sakra už viděla, než jsem si uvědomila, že to bylo The Imaginarium of Dr. Parnassus a že ten film musím konečně dokoukat (lépe řečeno pustit znovu a zhlédnout celý) a že je dobře, že jsem ho nesmazala. Není to ale ten důvod, pro který pro mě v The Social Network vede. Musím se přiznat, že jedním z důvodů byl ten naprosto dokonalý taneček, který předvedl na Caribbean Night (vzhledem k množství těchto videí na YouTube evidentně nejsem jediná, koho tím dostal, jen škoda té kvality, je potřeba vidět i jeho výraz :D), pak měl taky pár super hlášek (A million dollars isn't cool, you know what's cool? - You?), odvedl stejně dobrý výkon jako jeho "více oceňovaný" kolega a navíc mi byl Eduardo (jeho postava) mnohem víc sympatický. K mému překvapení musím pochválit i Justina Timberlakea, kterého jinak nemůžu ani cítit. Co je ještě potřeba říct, je to, že Armie Hammer má totálně sexy hlas.
Jak už jsem ale řekla, ten film sice byl z jistých hledisek dobrý, ale pro mě by nominací na Oscara neprošel. Zdál se mi takový nějaký... vlažný. Jo, to je to slovo. Zkrátka jsem od něj čekala víc. Navíc konec mi připadal trochu nedotažený (zajímal mě třeba následný vztah Marka s Eduardem). Četla jsem hory pochvalných komentářů, nemůžu se k nim přidat. Na druhou stranu ani nehaním a nezatracuju, prostě takový lepší průměr. U mě to pravděpodobně víc než příběh uhrály herecké výkony. V hlavě mi zůstane kvůli Facebooku, jinak by se patrně brzy vypařil...

Žádné komentáře:

Okomentovat