7. ledna 2011

Topka herců

Tak v tomhle mám zpoždění zhruba rok, tipuju. Asi milionkrát jsem chtěla udělat spoustu různých top žebříčků a nikdy jsem se k tomu nedostala. Ale v současnosti mám jakousi psavou a taky filmovou náladu, takže proč ne právě teď. Můžu si škrtnout jednu položku na svém imaginárním seznamu.

---

1. Edward Norton

Kdy, kde, proč a jak: Moje nová filmová láska. Tedy teď už ne tak moc nová, je to nějaký ten pátek, co mě tak nějak zaujal v Red Dragon a já se ho rozhodla prozkoumat trochu víc. Vlastně ani moc netuším, čím mě tam tak dostal, o jeho výkonu v tomhle filmu už tu byla řeč. Každopádně jsem se do toho dala, časem se mi probojoval do žebříčku a po Primal Fear až na jeho vrchol, ze kterého odsunul... toho co je na místě pod ním.
Kromě Red Dragon a Keeping The Faith, měla každá jeho postava, kterou jsem viděla, neuvěřitelné charisma a byla povětšinou dokonale zahraná a uvěřitelná. Navíc se mi na Edwarda krásně kouká... Nebudu se víc rozepisovat, protože v poslední době jsem tu o něm psala víc, než je zdrávo. Jen mě mučí myšlenka na to, že za chvíli projdu celou filmografii a budu muset čekat na další novinky.
Pokud bych na něm měla najít nějakou chybu, pak jedině tu, že mu bůh mohl nadělit trochu hezčí hlas. Ale budiž, to překousnu, navíc by to bez něj už nebyl Edward. Co si ale mohl vážně odpustit, byla ta ztráta svalové hmoty po American History X.

Nejlepší výkon: Aaron (Primal Fear)
Nejoblíbenější postavy: Derek (American History X), Monty (25th Hour), Walter (The Painted Veil)
PS: tak tohle je nový snímek do alba :D ouuu, co mi to děláte, hoši!


2. Johnny Depp

Kdy, kde, proč a jak: No jo, ještě nedávno byl tím prvním. Úžasný herec a nádherný chlap, je možné ho neobdivovat? Navíc když si tak skvěle rozumí s tím nejlepším režisérem Timem Burtonem? Johnny Depp je schopný chopit se i té nejbláznivější role a zahrát ji jako nikdo jiný. Pokaždé je vidět, jak si to užívá a jak tuhle práci musí milovat. Nezahálí ani co se týče vážnějších rolí a je to muž mnoha tváří, pokaždé mě dokáže něčím překvapit.

Nejlepší výkon: Edward (Edward Scissorhand)
Nejoblíbenější postavy:
Edward, Abberline (From Hell), Willy Wonka (Charlie and the Chocolate Factory), Mort (Secret Window)


3. Ewan McGregor


Kdy, kde, proč a jak: Tak trochu (víc) moje srdeční záležitost. Musím se přiznat, že jsem ho nezačala "sjíždět" kvůli jeho hereckému umu, ale prostě jen proto, abych ho poznala (zasvěcení možná chápou, ostatní mají smůlu). Prozření ohledně jeho talentu přišlo až později, ale přišlo, což je hlavní. Nejvíc mě poprvé zaujal asi v Cassandra's Dream, který jsem si tehdy pouštěla kvůli úplně někomu jinému. Pak jsem zjistila, že můj drahý Obi-wan je tentýž člověk a pak přišly další, další a další filmy. Nesmím opomenout ani Long Way Round (Down), spolu s Charleym Boormanem, což je prostě klenot.
Fascinuje mě, že si nevybírá role podle toho, kolik za ně shrábne do kapsy a komu by neimponovala jeho záliba v nahotě (snad kromě jeho ženy). :D Myslím, že dokonale to vystihla SaM, když napsala, že v komerčních filmech je zpravidla k sežrání a v těch nekomerčních je zpravidla nahý. Jo, je to přesně tak. A Ewan je pro mě výjimečný ještě z dalšího důvodu. O žádném jiném herci toho snad nevím tolik, jako o něm. Je úžasný jak na plátně, tak jako člověk a já si ho cením za obojí. Málem bych zapomněla! Úžasný zpěvák s neobyčejně krásným hlasem.

Nejlepší výkon: Joe (Young Adam)
Nejoblíbenější postavy (sakra, tady se bude hodně těžko vybírat): Christian (Moulin Rouge!), himself (LWR, LWD), Camerlengo (Angles & Demons), Lincoln (The Island), Obi-Wan (Star Wars)

4. Colin Farrell

Kdy, kde, proč a jak: Rebel s výrazem neviňátka. Ale na mě to neuvěřitelně zabírá. To kvůli němu jsem koukala na Cassandra's Dream, ale moc mě tam tehdy nepotěšil. Zastávám názor, že mu jdou rozhodně líp role zlých hochů než politováníhodných obětí. (Teď marně přemýšlím, proč jsem ho vyhodila ze své topky na ČSFD...) Colina mám jako herce ráda tak dlouho, kam až moje paměť sahá.
Je zvláštní, jak často se potkává s dalšími mými oblíbenci. Zahrál si už s Ewanem (Cassandra's Dream), Ralphem Fiennesem (In Bruges) i Edwardem (Pride and Glory), vlastně i s Johnny Deppem (The Imaginarium of Dr. Parnassus), ale to jsem ještě nedokoukala. Takže se mi vlastně pořád plete do cesty, i když se právě soustředím na někoho jiného. Těžko mu to zazlívat, na jeho umění se vždycky ráda kouknu. Ale už nějakou dobu u mě má vroubek s názvem Ask the Dust. Hrozné zklamání...

Nejlepší výkon: hmm... asi Stu (Phone Booth)
Nejoblíbenější postavy: James (The Recruit), Jimmy (Pride and Glory)

5. Morgan Freeman

Kdy, kde, proč a jak: Úžasný herec... Bohužel se musím kát za to, jak málo filmů jsem s ním viděla. Musím to co nejdřív dohnat. Do hlavy se mi dostal s rolí v The Shawshank Redemption a po zhlédnutí Driving Miss Daisy, si mě totálně obmotal kolem prstu. Já ho v tom filmu prostě totálně milovala a sama ani pořádně netuším proč. No ale zůstalo mi to. Na Morgana mi od té doby nesmí nikdo sáhnout. Má charisma, umí hrát a spolehlivě mě připoutá k obrazovce.
Nejlepší výkon: prozatím Hoke (Driving Miss Daisy)
Nejoblíbenější postavy: Hoke, Red (The Shawshank Redemption)
Ale jak říkám, viděla jsem toho žalostně málo...

6. Ralph Fiennes

Kdy, kde, proč a jak: Ten chlap v sobě má něco magického. Poprvé mě upoutal v Maid in Manhattan, kde je prostě k sežrání. O hodně později jsem pak přišla i na to, že umí hrát. Ale mám v jeho filmografii významné rezervy, protože většinou jen kouknu na to, kde náhodou zahlédnu jeho jméno. Ač úžasný herec, nedonutil mě zaměřit se na něj cíleně a řádně prolustrovat jeho role.
Ale! Líbil se mi všude, kde jsem ho viděla, nemám s ním spojené žádné výrazné zklamání, nepřestanu ho uznávat, a radovat se z toho, že ho zase vidím v nějakém obsazení.

Nejlepší výkon: ...
Nejoblíbenější postavy: ...
Sakra... mám pocit, jako bych všechny adepty na tohle umístění nějak prospala :D Tak třeba The English Patient jsem viděla jen jedním okem a Schindler's List si skoro nevybuju, ale vím, že o těchto dvou bych určitě uvažovala. Musela bych tu zmínit snad Francise (Red Dragon) a snad Onegina (Onegin), ale to jen proto, že je mám nejvíc v paměti. A zrovna u něj se mi nechce takhle střílet od boku.

7. Ivan Trojan

Kde, kdy, proč a jak: Můj zaručeně nejoblíbenější český herec, byla by škoda ho vynechat. Ale nevzpomenu si, jak už dlouho a od jaké role přesně. Ivan je záruka, vždycky se na něj ve filmu ráda podívám, baví mě a navíc je opravdu dobrý. Naprosto miluji ten jeho vážný výraz, který jakoby říkal: "Co má jako být?" A mám jeho podpis! :D

Nejlepší výkon: Nemůžu říct
Nejoblíbenější postavy: Petr (Příběhy obyčejného šílenství), Zdeněk (Jedna ruka netleská), Boža (Okresní přebor)


8. Tom Hanks

Kdy, kde, proč a jak: Tom Hanks je pojem. Ale proto ho ráda nemám. Nebo... Jedno souvisí s druhým a stejně bych k tomu nakonec došla, takže to nebudu rozebírat a zbytečně se zamotávat. Nejvíc se mi vryl do mysli asi rolí v Apollo 13, a to bude hodně, hodně dávno. Ten film a jeho v něm mám pořád moc ráda a co je unikum, mám ho ráda jak dabovaného (tedy jen v podání Vladimíra Dlouhého, ne toho kohosi, kterého mu určili v Angels & Demons a jiných), tak jeho vlastní hlas. Ten jsem poznala teprve rok zpátky tuším a docela mě překvapilo, jak příjemně zní.
Neuznávám ho natolik jako "široká veřejnost", mám spoustu oblíbenějších herců (jak vidno), ale Tom Hanks je pro mě prostě strašně sympatická osobnost a nemůžu ho zkrátka zazdít. Že umí, to zde asi netřeba říkat.

Nejlepší výkon: Forrest (Forrest Gump)
Nejoblíbenější postavy: Andy (Philadephia), Joe (You've Got Mail), Viktor (The Terminal)

---

A Tomem asi tenhle hlavní výčet zakončím. Jen ještě pár těch, kteří končí těsně "před branami": Adrien Brody, Gérard Depardieu, Liam Neeson, Alan Rickman, Hugh Grant, Keanu Reeves, Nicolas Cage, Jeremy Irons, Harrison Ford, Colin Firth, Anthony Hopkins, John Malkovich a James Franco.

Žádné komentáře:

Okomentovat